Kire bízzuk honlapunk – weboldalunk elkészítését ?

 

Próbálkozzunk mi magunk „ingyenes” sablonokkal, vagy agyon reklámozott egyszerű weboldalkészítőkkel, vagy esetleg kérjük meg a szomszéd Pistikét aki olyan ügyes a számítógéppel?

Ha fontos számunkra virtuális üzlethelyiségünk egyiket sem javasolnám! Nem tagadom, Én nem hiszek a házilag barkácsolt weboldalak sikerességében sem a 100. ugyanolyan weblap ügyfelet megragadó képességében…

Ha ki kell festeni a lakást, festőt hívok, ha gyorsan kell jó kaja, akkor a kedvenc pizzafutáromat.

Na nem azért, mert képtelen lennék egy teddy-hengerrel végigmenni a falon, vagy nálam nem kelne meg a pizzatészta…

Hanem azért, mert:

  • profi munkánál alább nem adom
  • az időm drága, és inkább a cégemmel vagy a családommal foglalkozom ahelyett, hogy új szakmát tanuljak.

Tehát Én a profi honlapkészítésben és a profi honlapokban hiszek, de nap mint nap szembesülök azzal, hogy sajnos a legprofibb honlap is elvérzik a napi versenyben, ha…

 

… és jöjjön akkor a 3 leggyakoribb hiba, ami miatt a profi honlap egy forintot sem termel.

1. “Ja, hogy egy honlappal ennyit kell foglalkozni?”

 

Ha elkészültek a honlap funkciói és dizájnja , akkor általában Ön jön! (Nálam a szolgáltatás részeként teljesen kész és  tartalommal feltöltött honlapot kapnak a megrendelők. Az olcsóbb nem mindig jobb! )

 

..szóval valamit kezdeni kéne frissen megkapott, dummy szöveggel kitöltött üres oldalával. Kell rá tartalom, fotó, videó, aztán még több tartalom. Be kell indítani a blogot, ha új esemény, akció van a cég életében, nem szabad, hogy a weboldalról bármi fontos lemaradjon.

 

Kell még mindehhez Facebook profilt társítani, ami jópofának tűnik, de hamar kiderül, hogy napi szinten tartalmat előállítani kemény dolog, és nem biztos, hogy ezt a feladatot Pirike, a titkárnő tudja legjobban ellátni. Mert posztol ugyan cuki kiskutyafotókat, amiket sokan lájkolnak, de ez finoman szólva is kevéssé öregbíti a brand hírnevét.

 

Márpedig folyamatosan megújuló, jó stílusban megírt tartalom nélkül nem könnyű eladni a neten, főként szolgáltatást nem.

 

Az egyedi stílus, a megjegyezhető kisvállalati márka megteremtése a vállalkozás elsődleges prioritású ügye kell, legyen!

 

 

2. Elkényelmesedés

 

Amikor ezt a cikket írom, kb. 64 milliárd weboldal található a weben. Az adat nem biztos, hogy pontos, de egyet biztosan jól mutat: sok! Nagyon – nagyon sok!

 

Ezt a több milliárd weboldalt leginkább egyetlen keresőn keresztül keresik a felhasználók, ez pedig a Google. A Google egyik óriási “hibája”, hogy egyetlen darab első találati oldallal rendelkezik, ahol összesen 10 találat kaphat helyet, melyek legtetején fizetett hirdetések csücsülnek így hátrébb tolva a legelső helyezettet is.

 

Tehát piszok nagy a verseny az első helyekért. Aki ebben a versenyben egy kicsit is lazít, az lemarad.

 

Ha nem dolgozik valaki a vállalkozásában rendszeresen azon, hogy a célcsoport mellett a Google-nak is cukorbonbonokat potyogtasson időről időre, akkor a jól kereső optimalizált honlap is el fog tűnni a süllyesztőben.

 

 

3. Zéró marketing

 

A honlap fontos marketingeszköz, de önmagában nem elegendő. Miért?

 

  • Mert nem jön szembe a célcsoporttal az utcán, tehát oda kell vezetni őket (AdWords, Facebook, szórólap, DM, bármi).

 

  • Ha a célcsoport ott van, akkor meg kell győzni őket, hogy vásároljanak is. Ez sem megy egy csapásra. A bizalomépítés fontos eszköze lehet a hírlevél és a blog, ám nem elegendő ahhoz, hogy a pénztárcák megnyíljanak.

 

Ha csak blogolunk, legyen az bármilyen jó is, a fejekben úgy fog megjelenni, hogy Ön remek ingyenes hírforrás/tartalomszolgáltató/tanácsadó..  stb..

A mi dolgunk az, hogy a fejekbe elültessük, hogy vállalkozásánál pénzért mindenféle jó dolog kapható, amivel a célcsoportja jól jár.

 

 

Mi lenne a megoldás?

 

Sok vállalkozás ott lő mellé, amikor elkészíttet egy jó honlapot, hogy nem becsülik fel pontosan, mekkora erőforrásra lesz szükség a weboldal működtetéséhez. És itt nem csupán időre gondolok, hanem tudásra is. Íráskészségre a jó blogcikkekhez, keresőmarketing tudásra a keresőbarát szövegíráshoz, marketinges tudásra a jó kampányokhoz.

 

Tudom, hogy nem mindig egyszerű előteremteni a pénzt arra, ami nem az azonnali életben maradáshoz szükséges. Az okos vállalkozó azonban tovább lát az orránál: tudja, hogy befektetés nélkül nincs növekedés.

 

Az okos vállalkozó tudja, hogy egy döglődő honlap sokkal nagyobb veszteség, mint az a pénz, amit kifizetett érte. Ugyanis egy döglődő honlap akkora veszteséget termel, ahány potenciális megrendeléstől és bevételeitől elesik miatta!